2016. október 2., vasárnap

Adventi utazási ajánló- Colmar, Franciaország

Pünkösdkor a fiúkkal útnak indultam. Családi hosszú hétvégének indult, de végül a Zuram otthon maradt. De ez engem nem rettentett el semmitől. Nem tudom, hogy bátor voltam-e vagy kicsit bolond, hogy szinte nulla nyelvtudással, neki indultam 3 gyerekkel...
Nagy szerencse, hogy Barni a legnagyobb, egészen jól beszél angolul és németül. Persze nem mindent tud ő sem, de legalább kalandos az élet :)))

Szóval, először Strasbourgot céloztam meg, a közelében foglaltam szállást, mint utóbb kiderült, egy pici kis faluban. Onnan 20 kilométer volt Strasbourg. Ahol végül a hazaindulás délelőttjén voltunk, de csak a McDonalds-ig jutottunk, mivel nagy szél fújt és esett az eső...

A volt osztálytársam sógora viszont Franciaországban él, Colmarban. Nagyon ajánlották, hogy menjünk el és nézzük meg. Egyáltalán nem bántam meg. Tüneményes város, sok-sok látnivalóval és ennivalóval :) A közelben van egy nagyon klassz vár is, közelében egy állatkerttel, ahova már sajnos időhiány miatt nem jutottunk el, de mindenképpen bepótoljuk!

Colmar kb 50 kilométerre van Strasbourgtól. Nem egy vészes távolság. A francia autópálya inkább hajaz a magyarra, mint a németre :D
Nem csak autópályán autóztam, sok-sok kis falun haladtam át, érdekes megtapasztalni, hogy bár Európában vagyunk, mégis mennyire más minden, mint otthon vagy Németországban.  Csodaszép tájakat láttunk. Franciaország nekem amúgy is a "kifekszem egy takaróra a mezőn, egy uzsonnás kosárkával és egy üveg borral" érzést jelenti ;) Nem kifejezetten egy-egy műemlék érdekel, sőt... hanem inkább érzéseket, impulzusokat keresek, amikkel feltöltődhetem, kikapcsolódhatok. Ez ott, teljesen sikerül!

Colmar az adventi időszakban egy mesevárossá alakul, adventi vásárral bővítve. Azt mondják,csodaszép. Idén sajnos nekem ez kimarad, de jövőre biztos, hogy elmegyek:)
Ha valakinek errefelé lennének utazási tervei, semmiképpen ne hagyja ki ezt a városkát!

Colmar
Colmar2
Koenigsbourg










1 megjegyzés: