2012. szeptember 21., péntek

Nyaraltunk is egyszer - Keszthely

Gyerekkori szerelem a Balaton. Mégis valahogy az elmúlt években nem mentünk le soha. Idén végre megcélkoztuk magunknak. Sajnos az idő nem volt olyan kegyes mint az elmúlt években, pont indulásunk előtt jött egy hidegfront, ami 20-21 fokosra hűtötte a vizet, így csak egy nap merészkedtünk bele, pancsolni.

A szállásunk Keszthelyen volt, itt. Nagy reményekkel indultunk neki, de kicsit felemásra sikeredett a dolog.

A szállásnak van külön zárt parkolója, nem csak utcai. A szállodának két épülete van, mi az utcához közel esőben voltunk, ebben sajnos nincs lift. Alapban ezzel semmi gond, csak mégis nah, mire Miksát felvittem, lógott a nyelvem. De az apartmanos szobák ezen a részen vannak. Ezek úgy néznek ki, hogy van az előszoba, aminek az egyik fele egy kis teakonyha, rezsóval, mini hűtővel, mosogatóval, minimál felszereléssel. Aztán van egy fürdőszoba, zuhanyzóval és bidével (??). A zuhanyzó tök gáz, nem a tisztaság, hanem a használhatatlanság miatt. Rögzített zuhanrózsa van, csak elforgatni lehet, levenni nem. A zuhanykabinba, ha betettem a kapott kiskádat és megtöltöttem vizzel (mire a rögzített zuhanyrózsából leért a víz, épp hogy langyos volt,) akkor nem tudtam kivenni onnan, mert nem fért ki a nyíláson. Jó volt fürdetni a kicsiket... A wc teteje ha leültél, mindig rád esett, mert ez olyan klasszul volt méretezve, hogy a mögötte lévő tartály nem engedte, hogy teljesen fel lehessen nyitni. Volt még két egymásba nyíló szobácska. Az egyikben egy kinyitható ágy, meg beépített szekrény és egy erkély. A másikban franciaágy, babaágy, asztal két fotel, tükrös asztalka, komód és egy mini tv. Plusz egy erkély, ahol volt szárogató (ez egy pozitívum), de el kellett barikádozni, mert a kovácsoltvas erkélykorláton akkorák voltak a rések, hogy még Olivér is simán kieshetett volna rajtuk.. A szobák nem voltak nagyok, de kényelmesen el lehetett férni

Ahogy beléptünk, mindjárt az éttermi részben találtuk magunkat, egy kis pult volt a recepció, mellette bár rész. A szállodában csak reggeli és menüs vacsora van, máskor étkezni nem lehet. Nah, szóval, bejelentkeztünk és felcuccoltunk, körbenéztünk. Rögtön feltünt a wellnes részen, hogy bizony igen kicsi a medence. Ez később bebizonyosodott.

Szinte csak gyermekes családok voltak a szállodában, persze akadt egy idős házaspár és egy-egy párocska is. Amolyan Zimmer Feris érzetünk lett, az első vacsoránál. Itt ugyanis a recepciós és a báros a vacsora felszolgálója. Ahogyan a műkörmös és a gyerek animátor is. Szerencsére a kajától senki nem lett rosszul:) Viszont nem hagyott bennünk maradandó nyomot, hogy valamelyik vacsora is, hű de klassz lett volna. Többször sokat kellett várni, míg megkaptunk a vacsoránkat. A reggelikkel semmi probléma nem volt, bőséges volt és finom is, főleg a frissen sült pékárú.

A szállás első este (vasárnap) elég csendesnek tünt, később kiderült, hogy a falak papírvékonyak. Bár jó időnk volt, az előző heti lehülés miatt eleinte nem akaródzott a Balatonban fürdeni. Mentünk hát a wellnes részlegbe. A nem túl nagy medence hideg volt és mély. A jakuzzi elsőre tök jó volt, de pár perc alatt kiderült, hogy csak kezdetben tünt melegnek a másik medence után. Mi fanyalogtunk, de a gyerekek jól érezték magukat. Ha már 3 család lent volt, bizony nem nagyon volt hely, sem lepakolni a medence körül, sem a medencében. Túléltük..

Az udvar viszont nagyon jó volt, sok a játék a gyerekeknek. Volt homokozó játékokkal, volt babaház, hinta, krikett, trambulin, pin-pong asztal, kosárpalánk, labdák, kinti medence is, de ezt ugyanazért nem próbáltuk, mint a Balatont:( Tágas volt és mindig volt árnyékos hely! Ez a része nagyon tetszett.

Kirándulgattunk. Jártunk a Westernparkban, Nemesvitán. A show része inkább a gyerekeknek való, bár jó pár poénon mi is jókat derültünk. Viszont egy egésznapos program. A belépőjegy elég borsos (főleg annak tűnik, ha bemegy az ember és meglátja a nagy pusztát, elsőre:D) viszont már nem kell fizetni a pónizásért, trambulinokért, stb.. Van tehát, trambulin, kicsiknek homokózó mindenféle játékkal, hinta, lándzsadobálás, aranymosás, mini állatkert, pónilovaglás, stb... Fel van állítva egy sor "ház" a gyerekek nagyon élvezték benne a játékot, vannak indián sátrak is, az egyik kicsit berendezve. Mi nyitáskor ott voltunk ebédelni ugyan eljöttünk, de ott is lehetett volna, nem volt drága, és este 6-kor a záráskor jöttünk el.
A show helyszíne
Indiánok:)
A Zurammal
Pónizás
Bezárták a börtönbe őket:D
Elmentünk a Festetics kastély kertjébe és a Vadász és vasútmodell kiállításra. A kiállítások is nagyon érdekesek voltak, Mondjuk a vadászati inkább a Barnit és engem érdekelt, Olivér csak rohangált. Viszont a vasútmodell, na az csúcs volt a törpének is:) Hatalmas terepasztalok vannak, sok-sok működő vasútvonallal, kivilágított városokkal, kisautókkal:)

Nagyon élvezte!
Segítség, mi az ott??
Gyönyörű!
Nem találkoznék vele élőben:)
Aztán megnéztük a nemrég nyílt Festetics Imre állatparkot is. Van egy árnyékban lévő, szép játszótere is. Érdekes volt megnézni a magyar állatfajtákat, bár én több állatot vártam.

Sümegen megnéztük a várat és a várostromot, meg a lovagi tornát is. Az utóbbi kettőt Olivér és Miksa is majdnem végigaludta, még az ágyúdörgésre sem riadtak fel.

Fárfiak a várban
A katona kémlel
Kilátó részen
Őrség
Nagyágyúk:)
Aztán voltam a 3 gyerekkel sétahajókázni. Klassz volt:) A hajósinas készített nekik lufiból kardot:D A Balaton meg csodaszép volt!

Törpékkel
Morci hajósinas
Puckok
Hajóskapitány
Vigyori
Hableány
A Zuram a két nagyobbal elment motorcsónakázni is, mi a Miksával akkor sétálgattunk, mert nem volt a törpére való mentőmellény, anélkül meg nem lehetett beszállni.

Játszótereztünk is a Keszthelyi kikötőnél, ami jó kis játékokkal van felszerelve, de sokan keresik fel.

Strandolni a Libás strandon voltunk. Nem magas az ára, van jó játszótere, nagy homokos partja.

A szállodában többször is volt a gyerekeknek program, filmet vetítettek, együtt játszottak az udvaron az animátorral.

Voltak ugyan dolgok a szálláson, amik nem tetszettek, de összességében jól éreztük magunkat!